Tuesday, May 27, 2014

Annual Grand Dinner (Part 1)

sambungan dari sini zz nak ceritakan pulak petang sebelum bermulanya Dinner.. First Dinner mesti kita akan buat yang terbaik kan? walaupun banyak sangat halangan yang ada antaranya ialah masalah kerusi + meja untuk dinner, tempahan dewan, bas dan sebagainya tapi Alhamdulillah, sama- sama dapat mengatasinya..  owh, special to AJK ialah badge Urusetia sebagai tanda kenang-kenangan..

zz start dari pintu masuk dewan lah.. Alhamdulillah zz dapat laksanakan tugas dengan baik.. ye ke?? harap2 macam tu lah.. hiasan untuk pintu masuk dewan sumbangan idea dri ajk2 zz dengan adanya rama-rama, belon dan lain-lain.. :) kreatif x?hihi
simple but nice, right?



still nampak tak kemas lagi kan? masa ni meja baru je smpai dan tengah cari susunan terbaik untuk meja VIP,AJK dan peserta. memang letih angkat besi dan susun meja memandangkan kami kekurangan tenaga pekerja lelaki..huhu.. konon macam semua ada muscle la..hihi 

kain yang wrna purple tu meja VVIP
dah selesai susun meja dengan jayanya. so apa lagi tangkap gambar la dlu..hihi.. bila tengok dewan dah siap kemas, dah cantik, hati terus rasa tenang..  Pandangan dari bawah pentas.. baru selesai siapkan backround untuk pentas.. Alhamdulillah AJK lain turut membantu.. 'Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing'. Sama-sama kelam kabut siapkan perhiasan untuk pentas. Sebabnya nk kena jaga dinding dewan, baru lepas cat. Zz appreciate sgt atas usaha mereka. Sekalung tahniah untuk tenaga mereka.. Hanya Allah yang mampu membalasnya.
Pemandangan belakang dewan. Alhamdulillah lebih nampak tersusun dan cantik.. :) Ada satu perkara yang zz terkilan..sob2.. akan diceritakan pada penghujung entry ini lah.. Memandangkan tema 'Modern and Classic', maka alas meja selain dari yang dibekalkan oleh kedai, kita letak la kain batik.. Nampak x classic disitu? hihi.. Untuk kerusi VIP, kita letak kain pelekat supaya nampak lain dari yang lain. Terima kasih pada mereka yang menolong menjayakan hiasan dewan ini.




Hiasan untuk pentas.. Simple je kan? Ada rama2 handmade, Bunga readymade, Kain hitam dan kotak IFBA handmade.. hihi.. Any comments, here? zz tak sempat bergambar masa pentas  masih dalam keadaan teratur.. sob2..  

Backdrop untuk tangkap gambar sebagai kenang-kenangan.. Letak VESPA supaya nampak classic.. Ok la tu kan? Tapi last sekali, back drop ni dah jd kenangan. Penat buat satu hal tapi memandangkan IFBA tak de bilik khas agak susahla untuk kita orang simpan.. sedih2..  Hiasan dalm dewan ni lebih kepada modern kn? Siap ada guestbook dinner lagi..hihi..

siap ada props lagi.. :)
Meja untuk cabutan bertuah. Ala, zz lupa nak msukkan gambar cenderamata untuk peserta.. lain kalilah zz update..hihi.. 5 barang eletrik sebagai cabutan bertuah yang istimewa tapi malangnya no zz x bertuah.. tengok orang je la yang dapat. Tak serasi rasanya.. :)
Meja makanan untuk para peserta..Hidang secara buffet, lagi nampak meriah. Nasi hujan panas + Ayam Masak merah, Laksa, Puding Jagung, Koktail. Alhamdulillah, makanan masa dinner mmg terbaik.. :) Thumbs up untuk Ajk Makanan.. Koktail tu kawan zz yang buat. Jutaan terima kasih yang tak terhingga sebenarnya, bertungkus lumus dia orang buat.
Haa..ingat tak cerita yang zz kata nak cerita masa awal tadi tu?? cerita tu pasal belon helium.. zz tempah la gas helium untuk buatkan belon terapung ke ats. nak nampak mcm grand la tapi Allah izin, orang yang zz tempah tu tak bagitahu pulak kalau letak gas helium awal-awal, gas cepat keluar, lagipun zz manalah tahu pasal benda ni. Dinner kan pkul 8 malam, org tu dtg pkul 2 petang, zz la yg suruh sebenarnya.. kenapalah orang tu tak bagitahu, sob2.. belon tu jd mkin kecil, kecil dan kecil.. so, nak lepaskan rasa kecewa tu, zz lepaskan belon tu ke atas.. boleh tngok dalam gambar kat ats.. Kuciwa jugaklah.. Learn from mistakes, right??
gambar masa dok sibuk2 siapkan pentas, sempat lagi curi tulang.kiki
Alhamdulillah, program berjalan dengan jayanya. Memang cukup-cukup dewan dengan peserta.  Tergambar kegembiraan pada wajah peserta dan part ke 2 akan menyusul selepas ni.. hihi.. :)

6 comments :

  1. alhamdulillah program bjalan dgn baik XD hehe

    simple je tapi kreatif ^__^

    awww.. tringinnye nak makan kotail :3 yum3

    paling best part2 cabutan bertuah.. kalau Misaki slalunya tak dapat..a hahha XDD

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah..bersyukur sangat.. hehe.. kita suka yg simple tpo kena kreatif..

      Delete
  2. ehhh. bestnyaaa... kita pernah attend sekali je dinner.. tu pun dgn femly.. yg lain malas nak join lagi.. hahaha

    ReplyDelete

Feel free to comment..
Really appreciate it!!
Syukran,Kamsahamnida,Terima Kasih, Arigato Gozaimas, Thank you.

Change is never easy. You fight to hold and you fight to let go!
 

Zierwa Zainal Copyright © 2013 Designed by Alieff Artwork