Sunday, May 31, 2015

Kuala Lumpur International Hijab Fair 2015


Semuanya adalah kebetulan? taklah..semuanya Allah yang susun. :) Lepas pergi pasar malam dengan housemates, tiba-tiba housemates ajak pergi PWTC. Hujung minggu macam ni lah yan best kalau nak pergi jalan2 lepas penat kerja.. Tak malu betul kan? Nak ikut je kejanya.. haha


Housemates zz ajak zz pergi Usrah Mega Yadim dekat PWTC. Rumah zz dgn PTWC dekat je.. serious memang dekat gila tapi tak delah sampai boleh jalan kaki. Sekali bila pergi merempit rupa2nya Usrah Mega tu adalah salah satu daripada Kuala Lumpur International Hijab Fair tu rupanya. So, kira macam first time lah pegi sana. Sebenarnya semua first time untuk zz yang baru duduk KL ni.. First time pergi PWTC, pergi SOGO, pergi KLCC etc.


Tahu tak apa yang paling best? Intipati pengisian Usrah Mega tu sangat best. Dengan pengisian oleh Prof Muhaya, then penyanyi jemputan Heliza Helmi yang sangat comel orangnya dan Dato' Asyraf Wajdi sebagai pengacara. Sekejap je rasa masa berlalu masa dengar ceramah tu. Btw suara Heliza live memang sedap. zz pun kalah..eh?hahaha



Alhamdulillah dapat juga peluang nak tangkap gambar dengan Prof Muhaya. Yang baju pink tu housemate kita.. hehe..Abaikan gambar yang zz yang kebelakangan ni nampak tembam.. sob.. Sedikit perkongsian yang dapat zz kongsikan dari apa yang zz dapat dari Prof Muhaya tentang Hijab & Aurat ialah:

Let's have Solat and Hijab Index which mean before kita keluar pergi dating shopping dengan kawan or family, tengok diri pada cermin dan nilai diri kita samada pakaian yang kita pakai tutup aurat atau tidak, hijab yang kita pakai, labuh atau tidak. Let's ur TAQWA become your KPI and please do not obey Allah's rule. Jaga Allah, nescaya Allah akan menjagamu. 

Banyak lah input yang zz dapat sebenarnya. Rasa macam bersyukur zz ikut housemates zz pergi PWTC. I guess kalau tahun depan ada lagi, zz akan pergi lagi. :) Sempat lah zz ambil gambar kenang-kenangan dekat situ sebelum zz balik. Tak shopping ape pun sebabnya sekarang ni nafsu shopping dah kurang. 


nota zz: There is always a first time for everything

10 comments :

  1. wah ZZ. memang menarik la event macam ni. :) Fara tak pernah ada peluang nak join. maybe next time boleh pergi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. next time bila fara blik msia boleh pegi.. event ni ada every year.. :)

      Delete
  2. Replies
    1. lah ye ke?.. next time inshaAllah ada rezeki untuk pergi..

      Delete
  3. wewwittt zz :P comel comel hahaha

    ReplyDelete
  4. idola ku prof muhaya... best nya zie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. zz suka dgr dia ckp.. best..byk input.. kalau dia tak tahu terus dia ckp tak thu..

      Delete
  5. I feel so pissed off because termiss event ni. Nak buat camne, masa mencemburuiku. Huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. chillex.. InshaAllah next year ad rezeki untuk pergi nnt.. :)

      Delete

Feel free to comment..
Really appreciate it!!
Syukran,Kamsahamnida,Terima Kasih, Arigato Gozaimas, Thank you.

Change is never easy. You fight to hold and you fight to let go!
 

Zierwa Zainal Copyright © 2013 Designed by Alieff Artwork